Νόμος για ανασφάλιστα οχήματα

Απαντάμε στις βασικές σας ερωτήσεις

Ενημερώση 22/6/2017

 

Θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι σύμφωνα με επίσημη ενημέρωση που έχουμε λάβει, οι έλεγχοι για τα ανασφάλιστα αναστέλλονται προς το παρόν.

 

Σας παροτρύνουμε:

 

1. Σε περίπτωση που έχετε ανασφάλιστο όχημα να προχωρήσετε άμεσα σε ασφάλιση καθώς πολύ σύντομα οι έλεγχοι θα εκκινήσουν εκ νέου.

 

2. Να επικοινωνήσετε με τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο ή με την ΑΧΑ ώστε να διασταυρωθεί η ορθότητα των στοιχείων του ασφαλισμένου οχήματός σας.

 

Για να ενημερωθείτε αναλυτικά τι θα ισχύει όταν θα ξεκινήσουν οι έλεγχοι μπορείτε να διαβάσετε τις Συχνές Ερωτήσεις που ακολουθούν.

 

---

 

Είμαι ανασφάλιστος, έχω πάρει πρόστιμο και θέλω να ασφαλιστώ στην ΑΧΑ. Τι πρέπει να κάνω;

 

Θα χρειαστεί πρώτα να πληρώσετε το πρόστιμο που έχετε λάβει. Μετά την πληρωμή ο δημόσιος φορέας (ΔΗΛΕΔ) που είναι υπεύθυνος για την είσπραξη θα ενημερωθεί (ο χρόνος της ενημέρωσης εξαρτάται από τον οργανισμό στον οποίο θα κάνετε την πληρωμή). Μετά την ενημέρωση του δημόσιου φορέα (ΔΗΛΕΔ), θα μπορείτε να ασφαλίσετε το όχημά σας.

 

Πλήρωσα το παράβολο στην τράπεζα, αλλά ακόμα φαίνεται απλήρωτο. Γιατί;

 

Κάθε οργανισμός (π.χ. τράπεζες, ΕΛΤΑ) ενημερώνει τον δημόσιο φορέα που είναι υπεύθυνος για την είσπραξη του παραβόλου, σε χρόνους που ορίζει ο ίδιος. Είναι πολύ πιθανό, να έχετε πληρώσει το παράβολο και να υπάρχει κάποια καθυστέρηση (ημερών) στην ενημέρωση του δημόσιου φορέα. Για το λόγο αυτό, το παράβολο μπορεί να φαίνεται ακόμα απλήρωτο.

 

Έχω το αποδεικτικό της πληρωμής του παραβόλου στο χέρι μου, αλλά στο σύστημα φαίνεται ακόμα απλήρωτο. Μπορώ να ασφαλιστώ;

 

Όσο το παράβολο φαίνεται απλήρωτο στο δημόσιο οργανισμό (ΔΗΛΕΔ) δεν υπάρχει δυνατότητα να ασφαλιστείτε. Θα χρειαστεί να αναμένετε την ενημέρωση του οργανισμού για να ασφαλιστείτε.

 

Είμαστε συνιδιοκτήτες σε όχημα που έχει χαρακτηριστεί ανασφάλιστο. Έχουμε πάρει όλοι παράβολο με πρόστιμο. Πρέπει καθένας μας να πληρώσει το παράβολο ξεχωριστά;

 

Όχι. Θα χρειαστεί να πληρωθεί μόνο ένα από τα παράβολα των συνιδιοκτητών.

 

Έχω συμβόλαιο σε ισχύ στην ΑΧΑ, δεν είχα κάποιο κενό στην ασφάλισή μου, αλλά μου ήρθε πρόστιμο. Τι κάνω;

 

Εφόσον δεν έχει υπάρξει κάποιο κενό στην ασφάλισή σας, πιθανώς το πρόστιμο οφείλεται σε λάθος του συστήματος. Επικοινωνήστε με τον Ασφαλιστικό σας Σύμβουλο ή με την Εξυπηρέτηση Πελατών, έχοντας τα στοιχεία του συμβολαίου και την άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου να διασταυρωθεί η ορθότητά τους. Εάν προκύψει ότι έχουν καταγραφεί λάθος στοιχεία θα απαιτηθεί η αποστολή της άδειας κυκλοφορίας και, πιθανώς, άλλων σχετικών δικαιολογητικών.

 

Τι περιθώριο έχω, να εξοφλήσω το παράβολο;

 

Η επιστολή που λάβατε θα πρέπει να αναγράφει το χρονικό διάστημα που έχετε διαθέσιμο για να εξοφλήσετε το παράβολο.

 

Αν δεν πληρώσω το παράβολο, τι συνέπειες έχω;

 

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα αποστείλει τα στοιχεία σας στο Τμήμα Ασφάλειας της περιοχής σας. Πλέον θα σας επιβληθεί αυξημένο πρόστιμο (500 ευρώ για ΕΙΧ, 1.000 ευρώ για φορτηγά, 250 ευρώ για μοτοσικλέτες), αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος (από 6 μήνες μέχρι 3 χρόνια, κατά περίπτωση).

 

Τι πρέπει να κάνω για να μην πιαστώ ανασφάλιστος;

 

Είναι πολύ σημαντικό να φροντίζετε να μην υπάρχει οποιοδήποτε χρονικό κενό στην ασφάλιση του οχήματός σας. Η δημόσια Αρχή, πλέον θα πραγματοποιεί ελέγχους ανά τακτά χρονικά διαστήματα σε όλη τη διάρκεια του έτους.

 

 

Ξέχασα να πληρώσω το ασφάλιστρο στην ημερομηνία που έπρεπε. Θα πάρω πρόστιμο;

 

Σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί έλεγχος για τις συγκεκριμένες ημερομηνίες που το όχημά σας ήταν ανασφάλιστο, ναι, θα λάβετε παράβολο προστίμου.

 

Πήρα πρόστιμο. Μέχρι πότε μπορώ να πληρώσω το παράβολο;

 

Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για το χρονικό διάστημα. Σας προτείνουμε πάντως, να καταβάλετε το παράβολο το συντομότερο δυνατό για να αποφύγετε τυχόν διοικητικές κυρώσεις.

 

Πλήρωσα το πρόστιμο αλλά δεν ασφαλίστηκα. Θα συμβεί κάτι;

 

Για να μην είναι το όχημά σας χαρακτηρισμένο ως «ανασφάλιστο» θα πρέπει:

 

  • Να πληρώσετε το παράβολο του προστίμου
  • Να ασφαλίσετε το όχημά σας

 

Τα δύο αυτά βήματα είναι απαραίτητα για να μην θεωρείται το όχημά σας «ανασφάλιστο». Αν δεν ακολουθήσετε και τα δύο, ο δημόσιος φορέας θα εντοπίσει και πάλι το όχημά σας ως «ανσφάλιστο» και θα λάβετε ξανά πρόστιμο.

 

---

 

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στα παρακάτω

 

Αγορά μεταχειρισμένου οχήματος.

 

Είναι πιθανό κάποια από τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πωλούνται (είτε απευθείας από ιδιώτες είτε από εταιρείες πώλησης) να έχουν παραμείνει ανασφάλιστα για το διάστημα που βρίσκονται προς πώληση.

 

Εάν το μεταχειρισμένο όχημα που αγοράζετε έχει χαρακτηριστεί ανασφάλιστο πριν από την ημερομηνία αγοράς, το πρόστιμο θα πάει στον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη που το είχε, πριν το αγοράσετε εσείς.

 

Επιβάλλεται να ασφαλίσετε ένα όχημα που έχει χαρακτηριστεί «ανασφάλιστο» την ίδια μέρα που το αγοράσατε. Γιατί; Σε περίπτωση που ο έλεγχος για τα ανασφάλιστα πραγματοποιηθεί την ημερομηνία που αγοράσατε το όχημα, το πρόστιμο θα έρθει στον δικό σας ΑΦΜ.

 

Σε κάθε περίπτωση, πριν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο όχημα, θα πρέπει να γνωρίζετε αν έχει χαρακτηριστεί ανασφάλιστο.

 

 

Η ασφάλιση του οχήματός σας αποτελεί πρωτίστως δική σας μέριμνα.

 

Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι οι οργανισμοί που αναλαμβάνουν να καλύψουν το όχημα που ασφαλίζετε και να βρίσκονται δίπλα σας σε ό,τι προβλέπει το συμβόλαιό σας.

 

Παρόλα αυτά δεν είναι εφικτό για μία εταιρεία να γνωρίζει αν το όχημά σας θα χαρακτηριστεί ανασφάλιστο, καθώς αυτό εξαρτάται από το «πότε και αν θα πληρώσετε το ποσό της ασφάλισης». Για παράδειγμα, εάν έχετε όχημα ασφαλισμένο σε μια εταιρεία και το μεταφέρετε σε μία άλλη, η προηγούμενη εταιρεία δε μπορεί να έχει γνώση για το «εάν το όχημά σας είναι ασφαλισμένο και πού».

 

Εάν έχετε απορίες για την περίοδο ασφάλισής σας (πότε λήγει κ.ο.κ.) φροντίστε να έχετε τακτική επικοινωνία με τον ασφαλιστικό σας σύμβουλο και φυσικά με την ασφαλιστική σας εταιρεία. Οι αρμόδιοι δημόσιοι οργανισμοί θα υλοποιούν τακτικούς ελέγχους για ανασφάλιστα οχήματα στη διάρκεια του έτους.

 

 

Ο πιο εύκολος και σίγουρος τρόπος να έχετε πρόσβαση στα έγγραφά σας είναι να τα λαμβάνετε ψηφιακά.

 

Ιστορικά ο βασικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ μιας ασφαλιστικής εταιρείας και του πελάτη γινόταν σε έντυπη μορφή. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιες πιθανότητες ένα συμβόλαιο ασφάλισης, παρόλο που έχει φύγει από την ασφαλιστική εταιρεία, να μη φτάσει στα χέρια του πελάτη. Αυτό μπορεί να συμβεί π.χ. λόγω αλλαγής διεύθυνσης του πελάτη χωρίς ενημέρωση της εταιρείας.

 

Για να αποφύγετε την πιθανότητα να χάσετε κάποια ενημέρωση, η ΑΧΑ έχει δημιουργήσει την ηλεκτρονική εφαρμογή MyAXA. Μόλις εγγραφείτε σε αυτή θα έχετε πρόσβαση σε όλα τα επόμενα έγγραφά σας, ηλεκτρονικά, ανά πάσα στιγμή, από όπου κι αν βρίσκεστε.

 

Παρακαλούμε σημειώστε ότι πάγια στρατηγική της ΑΧΑ είναι να αποστέλλει όλες τις ενημερώσεις (έντυπες και ηλεκτρονικές) για την ανανέωση ασφαλιστηρίων:

 

  • «Επιστολή εξόφλησης ασφαλίστρων», σαράντα (40) ημέρες πριν τη λήξη του συμβολαίου.
  • «Τελευταία ενημέρωση εξόφλησης ασφαλίστρων», δώδεκα (12) ημέρες πριν τη λήξη του συμβολαίου.